cinta itu buta? .......

cinta itu buta

Seorang lelaki buta memasuki sebuah restoran. Amin, pemilik restoran itu
juga berperanan sebagai pelayan mendatanginya dan menghulurkan menu.

"Saya orang buta dan saya tak boleh membaca menu.Tolong bawakan sudu kotor
yang telah dipakai oleh pengunjung sebelumnya dan saya akan menciumnya. Dari
situ nanti saya tahu masakan apa yang enak untuk dipesan," kata lelaki buta
tersebut.

Amin mengumpulkan beberapa sudu bekas dipakai yang ada dan memberikannya
kepada lelaki tersebut. Ia mencium sudu itu dan akhirnya berkata, "Saya
pesan ikan pais dan sayur masak asam bang"............

Dengan agak terperanjat Amin mencatat pesanan lelaki buta itu. Menu itu
memang menjadi kegemaran para pengunjung restoran tersebut. Beberapa hari
kemudian lelaki buta tersebut datang lagi. Sekali lagi dia minta sudu bekas
dipakai untuk dicium, tetapi bukan yang habis dipakai utk makan ikan pais
dan sayur masak asam. Hanya ada satu sudu yang habis dipakai untuk makan
menu lainnya.

Amin memberikannya
kepada lelaki buta tersebut yang kemudian memcium sudu itu dan berkata,
"Bau sudu yang ini sedap juga, seperti
habis diguna untuk makan ayam
bakar dengan sayur ulam dan sambal
belacan." Amin mengiyakan dan si
lelaki buta memesan makanan tersebut.

Lelaki buta itu untuk ketiga kalinya datang semula beberapa hari kemudian.
Dia datang lebih awal ketika belum
ada satupun pengunjung yang datang sehingga tidak ada sudu bekas diguna yang
boleh diberikan untuk dihidu. Entah dari mana datangnya, tiba-tiba sifat
nakal bodoh Amin muncul. Dia menghampiri isterinya yang berperanan
sebagai tukang masak di dapur. Diberikannya satu sudu dan berkata, "Yati,
kamu usapkan sudu ini di
ketiak kamu"

"Apa-apa lah abang ni ?" tanya Yati tak faham.

"Sudahlah ikut je lahhhh, untuk kemajuan restoran kita," kata Amin setengah
memaksa. Yati menurut, mengusapkan sudu tersebut di "ketiak! nya" dan
menyerahkan kembali kepada Amin.

Dibawanya sudu tersebut ke lelaki buta yang duduk menunggu. Lelaki buta
itupun menghidu sudu itu, dengan
mengernyitkan keningnya, lelaki buta
tersebut berkata, "Aku tidak menyangka makwe lamaku Yati bekerja di
sini....... boleh saya jumpa dia"

Amin: ????????????????.(bengang)



Sesungguhnya Cinta itu Butaaaaaa....(^.^)














p/s:adakah cinta itu buta??=P

23 Responses so far.

  1. Sesumpah says:

    hahahaha lawak duhhhh
    :D

  2. bodo kot dia. haha. lawak!







    http://fitridzulkifli.blogspot.com

  3. ZE says:

    sesumpah : thankz yer..=)

  4. ZE says:

    Fitri : sape yg bodo tuh..=)

  5. heheXD comel jer lawak die..2 la nakal sgt nak main2kan org~~

  6. ZE says:

    keroppi : hehe, nakal yer..=)

  7. hahahahahaha...smpai mcm tu skali??hihi ;))

  8. Aini says:

    eee... pengotor letak sudu kat ketiak..haha =)

  9. ELYN says:

    hahaha klasik sungguh

  10. semat la citer nih.......

  11. siot je suruh letak sudu kat ketiak.. adeyy..
    cinta tu tak buta, manusia je yg sengaja membutakan mata bila dilamun cinta. boleh terima tak?:P

  12. beLLa says:

    orang butapun ley bcinta ape..
    cinta 2 buta sbb slalunye wat org xdpt pk btol2.huhu

  13. weh klaka macam king kong...bodos bet0l ini cerita...ha2....btw cinta tiada mata utk di butakan kita sebagai manusia yg membutakannya....

    salam dari

    kerengge...ekekke

  14. ~ ReD ~ says:

    hahahahaha. adeh! *jatuh katil sebab gelak guling2*

  15. helena's says:

    bau ketiak dia ingat..hampagas betul..hahaha

  16. miRa'e says:

    hahaha.kelakar je. hehe

  17. ZE says:

    mirae : yeke?thankz..=)

  18. cikTi says:

    crita ni nih,,cinta itu buta ke,.,
    si buta mengantoikan org,.,

    tp...mngkin ade benarnya.,

  19. ZE says:

    cikti : mmg benar..=P

  20. cinta itu xbuta.. tapi yg buta itu adalah sifat tipikal manusia.. tindakan mereka yg dapat menilai mereka buta atau x.. macam kita kata kita cintakan tuhan.. tapi sebenanya hati kita buta xtahu macam mana nak menghargai pemberian tuhan.. cinta dengan manusia pun sama gak.. kata cinta tapi buta dalam membuat penilaian baik dan buruk

  21. manja : nice statement..thankz..=P

  22. dax_giler says:

    alhmdllh jmpe ni.., gelak gk akuhhh.. wakakakaka!!!! cinta buta xp

Share