Kisah Ibu Yang Berdendam Terhadap Menantunya


Ibu, Anak Dan Menantu


Suzana (bukan nama sebenar)dan razman(bukan nama sebenar) adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman sekolah..mereka sering kelihatan bersama di kantin, di dalam kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...


Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak disekitar kuala lumpur ... mereka bagaikan belangkas yang tak dapat di pisahkan lagi........


tetapi dalam setiap percintaan mesti ada dugaan nya.. ‘Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya supaya mengikuti sgala kehendak nya..


Salmah adalah ibu kpd Suzana.


Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang lelaki iaitu Razman.


Dia mendengar khabar itu daripada jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sangat marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman..


Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar di U itu........dengan niat utk memisahkan mereka.


Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa akur dgn perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.


Setelah setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan ...... Mereka berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman......


tapi malang telah menimpa mereka......


Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman.


Salmah bertambah marah..


kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga kulit muka nya tersiat. Malah


meninggalkan kesan yang amat menakutkan......


Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya... ...


tambahan mengetahui berita tentang wajah anaknya akan menjadi cacat seumur hidup.



Razman cuba utk memperbaiki keadaan..... ...Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka isterinya dengan


cara mendermakan kulitnya...



Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji akan tidak menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.


Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknyadan memeluk cium muka anaknya.


Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam.


Doktor tersenyum melihat kegembiraan Suzana dan ibunya.Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup mendermakan kulit untuk...


pembedahan muka anaknya.



Doktor terdiam seketika lalu menjawab.... ..


penderma tersebut menyuruh saya agar tidak memberitahu akan identitinya kepada puan. Salmah akur dan kecewa dengan jawapan dari doktor tersebut dan mencium mukaanaknya berkali-kali.



............ ......... ....



Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit punggungnya untuk pembedahan muka isteri kesayangannya.



Cuba lah kalau rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu...



yang pipi anaknya di cium berkali-kalai itu adalah...



kulit punggung menantunya yang dibenci.



















p/s:Macamana erkkk reaksi ibu mertua itu??;-)




.

30 Responses so far.

  1. ELYN says:

    HAHAHAHAHA amiikkkkkkkkkkkk ;D

  2. Zack says:

    cik ekyn : hehehe..yeah!yucks!!!..=)

  3. Zack says:

    elyn : amik mak mertua..cium sampai lebam..=)

  4. Roxy Zai says:

    hhahaha..harooommm punggung tuu kan mak mertua..hahaha..haru biru laa kalo dia dpt taw..wakaka!!>.<

  5. Zack says:

    zue : semanis hempedu..=)

  6. Zack says:

    roxy zai : btul tu..=)

  7. Ingat nie citer ambik kat surat khabar metro ke apa . Muahahahahaha.

    Tapi isteri dia mesti tahu kan ...

  8. Zack says:

    isteri die tak tahu kot..ntah la..hanya si suami je yg lebih mengetahui..=)

  9. Zack says:

    hehe, thankz..=)

  10. syaira says:

    waahh,,beshnyerrr,cium bontot manusia!hehehe,,,aper daa cter,lawak btoii

  11. Zack says:

    hehe..thankz kerana membaca..=)

  12. cikTi says:

    kah2,,
    kulit bontot dia ek,.,

    kah2,
    kalo makcik tuh tahu,,makin brasap la kot dia tuh

  13. ngeeeeeeeeeeeee :D











    b0ngek tul citer. lalalalalal.

  14. Zack says:

    cikti : lebih baik die tak tahu..=)

  15. Zack says:

    miss lolly : hehe..=)

  16. Zack says:

    bim: thankz..=)

  17. SuRayA^i. says:

    mule2 mcm nk terharu bc cte nh..satgi las2 rse cm nk gelak -__-"

  18. ha3, cover bersebab rupanya...hu3

  19. sarah says:

    haha..benci org lg.amik ko.
    cium kulit bontot menantu dekat muka anak sendiri.

  20. Zack says:

    sarah : btul tuh..jgn lupe amek pengajaran ye..=)

  21. she says:

    aku ingat mak suzana tuh nak buat jahat kat ending nye...rope2nya...hahahahaha

  22. ZE says:

    haha..suzana tuh anak yg baik..=)

  23. ainhamzah says:

    haha....
    ok, ingat cte sedey~

    syahdu je sikit

  24. Miya Omar says:

    hmm, mesti mak dia terkedu lagu mengesat bibirnya berkali kali. hahaa ;D

Share