Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

follower blog, i follow u, u follow me

Info terbaru yang baru aku terima adalah google akan mengumumkan memansuhkan beberapa produk mereka. Dan salah satunya adalah Google Friend Connect yang juga kita kenali sebagai widget follower. Adakah ia satu berita baik atau berita yang kurang baik?

Lebih daripada 7 produk mereka diumumkan akan dimatikan, termasuk Google Gears yang pernah diumumkan sebelum ini. Antara produk lain yang turut diumumkan akan menerima nasib yang lebih kurang sama adalah Google Bookmarks Lists, Google Friend Conect, Google Gears, Google Search Timeline, Google Wave, dan juga Knol.

info dari amanz.my

Google Friend Connect—Friend Connect allows webmasters to add social features to their sites by embedding a few snippets of code. We’re retiring the service for all non-Blogger sites on March 1, 2012. We encourage affected sites to create a Google+ page and place a Google+ badge on their site so they can bring their community of followers to Google+ and use new features like Circles and Hangouts to keep in touch.

info dari woot.my


Dari apa yang aku baca, ia akan digantikan dengan Google +. Aku pun tak berapa tahu sangat mengenai Google + ni. Bila button follower tu dah tak ada kemungkinan ramai akan memilih membuat fan page facebook bagi yang belum buat. Mungkin la kan.



Untuk lebih lanjut, boleh klik link dan baca untuk dapatkan maklumat ynag lebih detail..^^,

2 Responses so far.

  1. Fuhh.. macam-macam la kan.. tapi kita hanya pengguna, terpaksa ikut.. aduyai..

  2. ftrhd says:

    memang bad news untuk certain blogger.. adeh...

Share