Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Fenomena Moon Halo/Halu, Halu Bulan, Halo Bulan

Fenomena Moon Halo/Halu atau bulan yang dikelilingi oleh cahaya bulatan yang berbentuk cincin. Fenomena Moon Halo/Halu bulan ini jarang sekali berlaku. Apapun fenomena Moon Halo/Halu bulan menunjukkan betapa hebat dan cantiknya ciptaan ALLAH.

Ada yang kata ia berlaku pada 9/10/11 dan ada yang kata ia berlaku pada 10/10/11. Dua-dua tarikh itu betul kerana beza dia cuma masa siapa yang tengok jer. Ada yang nampak sebelum pukul 12 dan ada yang nampak selepas pukul 12. Ia bergantung kepada keadaan awan.

Fenomena Moon Halo/Halu, Halu Bulan, Halo Bulan

Cincin yang muncul di sekeliling bulan timbul daripada lulus cahaya melalui hablur ais yang tinggi dalam suasana yang enam sisi. Kristal ais membiaskan, atau bengkok, terang dalam cara yang sama bahawa lensa kamera liku cahaya. Gelang mempunyai diameter 22 °, dan kadang-kadang, jika anda bernasib baik, ia juga mungkin untuk mengesan cincin kedua, 44 ° diameter. Awan sirus tinggi nipis lofting pada 20,000 kaki atau lebih mengandungi kristal ais kecil yang berasal dari pembekuan super titisan air disejukkan. Kristal ini berkelakuan seperti permata-permata refracting dan mencerminkan dalam arah yang berbeza.

Kristal awan jenis prisma heksagon, (6 belah) dan pelbagai dalam bentuk dari tiang panjang kepada bentuk seperti plat nipis yang mempunyai saiz muka yang berbeza.

sumber dengan bantuan google translate

Fenomena Moon Halo/Halu, Halu Bulan, Halo Bulan

sumber Ustaz Azhar Idrus ( Original )

Hati-hati dengan kajaiban tuhan terhadap bulan pada hari ini. Dalam masa 44 hari, suatu benda yang dasyat akan berlaku terhadap semua umat manusia di bumi ini sebelum tarikh keramat tiupan sangkakala. Bulan yang indah ini bermaksud bumi ini sudah goyah dan uzur untuk didiami oleh umat manusia. Diharapkan kepada umat islam bersunggguh-sungguhlah melakukan Ibadat terhadap ALLAH S.W.T sebelum pintu kiamat akan tutup.


Ada sesiapa yang dapat pesanan macam yang diatas ? Diulang sekali lagi, fenomena ini bukan pertama sekali berlaku tapi fenomena macam ni jarang berlaku. Yela, mana ada orang hari-hari tengok bulan, tengok facebook ye la hari-hari. Dulu pun ada gak, heboh jugak.

Jangan kata 44 hari, sebelum berlaku fenomena ni pun dah banyak bencana berlaku. Cuma negara kita bencana yang berlaku selalunya ialah banjir yang paling popular. Jangan jadikan ayat ini sekadar pesanan ataupun sekadar untuk orang share sahaja, pesan diri sendiri tu jugak.

Fenomena Moon Halo/Halu, Halu Bulan, Halo Bulan

sumber zikrihusaini

Gambar awan membentuk tulisan alif lam lam ha -> ALLAH. SubhanaALLAH.



Kata Zack Entry : Kucing selamat melahirkan 2 ekor anak kucing sempena Fenomena Moon Halo/Halu..^^,

2 Responses so far.

  1. really good information for us thanks for your valuable blogs

  2. It is really very good information.I hope you that you will post more knowledgefull blogs.Thanks for this blogging.

Share