Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

lesen P

Siapa dah amik lesen kereta? lesen motorsikal? lesen kenderaan auto? Eh? ada ker lesen kenderaan auto? Ha, aku pun tak tahu sebenarnya dan sekarang aku baru tahu..heheh Al-maklum la, dulu belajar amik lesen memandu guna manual. Tersengguk-sengguk dalam kete nak kawal gear dan minyak..^^,

Tapi sekarang dah senang sikit sebab ada ujian memandu guna transmisi auto. Menyenangkan ker? Mana info ni, meh nak baca sikit.

"KUALA LUMPUR: Pelatih yang mahu mendapatkan lesen memandu akan dibenarkan menjalani latihan dan ujian menggunakan kenderaan transmisi automatik tidak lama lagi selepas kerajaan meluluskan penambahbaikan silibus kurikulum latihan memandu sedia ada yang menggunakan kenderaan transmisi manual.

Berikutan itu, mereka yang lulus ujian menggunakan kenderaan gear automatik akan mendapat lesen yang mengandungi catatan khas sebagai lesen kenderaan automatik dan hanya dibenarkan memandu kenderaan jenis itu saja, manakala yang memilih ujian manual boleh memandu kedua-dua jenis kenderaan."
nak baca lebih lanjut kat sini Berita Harian


Spielsucht, Virgin casino, CREATE A POLL, EUCasino, FX


Jadi aku nak buat servey la kan, apa pendapat korang mengenai ujian memandu guna transmisi auto. Kalau nak senang, vote jer kat gadget atas ni jer. Kalau nak beri pendapat lagi aku berterima kasih, boleh la komen melalui kotak komen bawah di entry ni. ^^,



p/s:best ke belajar guna auto ni..ermm..

18 Responses so far.

  1. mcm x seswai ja ada amik lesen guna auto ni..
    kang, kalo tiba2 emegency case kena bawa keta manual,
    masa tu keta auto xdaa..
    kalo yg lgsung x tahu tu..
    konfirm melopong...

  2. peachippo says:

    eeiiii...xaci betolll!kiter dulu kemain agi kete mampusss tgah jalan!


    kaye laa krajan nanti dapat duet minyak banyak..hehehe

  3. Zik says:

    lesen kereta tak maik lagi nih... tapi kalau aku.. lesen kereta biar amik yang manual lah..

  4. yang xada lesen pown boleh bwk kreta..ni kan pulak y ada lesen auto. dieorg bukan kesah dah pown, jnji ada lesen. lesen auto ke x..dieorg main bwk je nnt kreta auto or manual.bila xda latihan dlm manual,tp gatal nak bwk manual,mulalah...mcm2 blh jd ats jln.

  5. aizat_92 says:

    xbest...xleh lyan drift....

  6. Intan says:

    Utk pompuan mcm kak intan nie...sukeee dan mmg ternanti-nanti bila lah kerajaan nak ada kan lesen utk keta auto sahaja :D

    Dulu dah pernah test bawak keta manual masa hubby ajar tapi rasa tak leh nak bawak lah coz nak masuk gear lah, clutch lah....mata pon tak pandang depan asik pandang kat bawah je...ekeke :D

    Teruk kan! Mmg tak confident langsung nak bawak keta manual nie...insya'Allah nanti anak besar sikit nak amik lesen AUTO! Yehaaa :D

    BTW thanks for the info ye ZE :)

  7. baik xyh amek lesen gtu..opah ak pn lepas dowh..

  8. xacii...dlu kita susah..
    tapi ok ke stail gni..
    akan kurang kemalangan ke..apa tujuan sbenar eh??hehe

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/03/bila-sebut-indon-apa-yang-anda-fikir.html

  9. erk...banyak sng la camtuh..erkk...mmg selamat banyak la budak2 tuh

  10. Tanpa Nama says:

    baik xyah amik lesen cmtu.noob betei

  11. Tanpa Nama says:

    kerajaan nk amik untung lebih.

  12. Eja Razif says:

    kalau auto xleh drift...aha...

  13. kalo suma org amek gn auto, knfm ar senang nak dpt lesen..
    tp yg x bestnya dia ada state lesen auto tuk keta auto SAHAJA..hahaha

  14. jgn lesen terbang dhlaa.. kehkehkeh

  15. uisyyhh!! mne aci!! nyesal la plak amek awal.. tau x, betapa brhempas pulasny aku amek pkai manual.. grrr~~~

    jemput singgah ANASAURUS :)

  16. Tanpa Nama says:

    amik test jpj, bukit xlepas2..dah 5x fail..mmg bukan rezki la kot..time belajar keta ok..time test keta tah apa2 ja..handbreak ketat, clutch tinggi...sdey la..tggu test auto plak, lambat sgt..

  17. cikmuda says:

    memang senang, tapi rugi pun ada.. xbljr bawa auto pun xpe aslkan tau bawa manual ni.. hmm.. :]

Share