Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,



Segmen Ben Ashaari kali ni betul-betul menguji idea. Mengenai cinta tu, bukan senang nak bercerita mengenai cinta dalam blog aku ni. Yela, dah nama pun tak pernah bercinta memang la tak ada cerita bercinta dalam blog aku ni..kehkeh Papepun, layan je la apa yang aku nak sampaikan..^^

Soalan kepada blogger lelaki mengenai cinta..

1. Wanita bagaimanakah yang menjadi pilihan hati anda ?

Wanita yang mampu membahagiakan diri ini di dunia dan di akhirat...

2. Definasi keseksian seseorang wanita bagi anda ..

Definisi keseksian seseorang wanita bagi aku adalah mereka yang cuba menelanjangkan diri di khalayak ramai. Macamana tu? Ala yang tak cukup kain tu, pakai baju adik, nampak segala longkang/parit/lombong dan yang sangat menonjolkan...keterangan berani mati ni :P

3. Apakah maksud PENGORBANAN CINTA bagi anda ?

Pngorbanan cinta? Sanggup melupakan niat untuk suka kepada si dia demi kebaikan perhubungan si dia dengan kekasihnya? ^^,

4. pasangan anda berkorban apa saja demi membuktikan cintanya pada anda ?

Tak perlu! Cukuplah si dia memahami dan setia walau apa jua keadaan..

5. Jika keluarga pasangan anda tidak mahu menerima anda sebagai menantu mereka , apakah yang akan anda lakukan ?

Benda ni kene bawak berbincang. Macamana sekali pun kedua-dua pihak kene berbincang antara kedua-dua pihak. Menghubungkan ikatan silaturrahim dapat pahala, memutuskan ikatan silaturrahim dapat dosa. Jika keputusan terakhir adalah berpisah, jangan buat benda-benda mengarut seperti makan racun la, amik pisau potong urat la, bunuh diri la. Kene terima qada' dan qadar dari-NYA.

6. Berapa kalikah anda putus cinta ? Kenapa ?

Tak pernah putus dan tak pernah bercinta. Kenapa? Sebab tak kesampaian lagi nak mempunyai pasangan...

7. Pada pendapat anda , lelaki atau perempuankah yang mudah berlaku curang ? Secara umum ... kenapa ?

Sejujurnya lelaki lebih dikenali mudah berlaku curang secara terang-terang. Tetapi ada juga perempuan yang curang tetapi kebanyakkan secara diam-diam. Dua-dua ada kekurangan masing-masing.

8. Apakah anda seorang yang mudah cemburu ?

Aku tak ada lagi, tak taw la aku ni cemburu ke tak. Tunggu la dah ada nanti..:)

untuk mengetahui lebih lanjut mengenai segmen ini, KLIK SINI

Akhir kata, aku ni kata tak bercinta bukan tak nak bercinta. Masing-masing ada yang dapat jodoh awal dan ada juga yang dapat jodoh lambat. Kalau ada tu ada la yer..hehe Itu saja, sekian..




p/s:bercinta? ^_^

15 Responses so far.

  1. tika says:

    huhu...ni org ke2 yg tika jmpe yg xpnh bercinta...

    anyway,nice sharing..

  2. NuReLLe says:

    <-- tak pernah bercinta jugakkk...:D

    #oktipuje...:P

    Teaser : Bila Nurelle buat Laksa Sarawak

  3. wana_wani says:

    ye ke.tue x pernah...belum lagi jumap kekasih hati

  4. bagus lah tak pernah bercinta...xde la serabut fikir nk jaga hati org...hehehe

    jemput la singgah sini...

    http://zihnunfatin.blogspot.com/2011/03/segmen-ben-ashaari-soal-cinta.htm

  5. @tikasapa orang pertama tu? :)

  6. @NuReLLe owh, tipu yer..heheh

  7. @wana_wani bila la nak jumpa kekasih hati tu yer..:)

  8. @~CiK TiNieY~ tapi nak bercinta jugak..^_^

  9. nak aku turunkan ilmu tak..? hehehe

  10. apisv2 says:

    salam,
    mengunjungi rakan2 segmen ben ashaari soal cinta;)

    soal apisv2

  11. pRiNCe says:

    entry yg sgt bagus...
    ...:)

    sy ni newbiee lagi...
    datang dari blog bro ben..
    jom bce info mnarik tentang petua orang2 tua untuk jga kecntikan tubuh badan...laki n pmpn..:)x

  12. solo molo says:

    macam-macam jawapan ada...
    ser0nok baca...



    salam ziarah dari segmen s0al cinta En Ben...

  13. CKB says:

    cinta lagi. :D

  14. Tanpa Nama says:

    emmmmm...tih xprnh brcnta.dh lbih 20 thn hdup, tp xprnh dpt psngan lg. mknernyer tih xprnah la ader cnta mnyet yg brgyut2 mcm kt sklah dlu la. aslnyer tih x brcnta sbb fmly x bg. sruh tmpu stdy. tih x brni la nk ingkar. alih2 untung gak tih x brcnta smpai skrng sbb tih xder la srbut otk dgn mslh cnta. skrng tih x tau tih brsdia atau blm nak brcnta sbb tih tkut tgk org lki skrng. rmai kwn2 tih frust thap gban sbb org lki. sory...tih x hkum lki tp mybe slh kwn2 tih gak.mklumlah...org mda brcnta. bkan mcm cnta zman mak abah dlu. jd skrng ni tih fkir nk sruh org tua tih crikan jdoh tih. mcm tok dgn pah crikan utk abh dgn mak. ok x?

Share