Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

Kucing Mati

gambar dari pakcik google

Ini kisah kucing mati. Bukan kucing aku yang mati, dan aku sendiri tak tahu ini kucing siapa. Al-kisahnya aku nak guna kereta, tiba-tiba tenampak ada kucing macam tengah tidur kat bawah kereta. Sebelum nak start kereta tu, kene la aku kejutkan kucing tu.

Mula-mula aku baling beberapa ketul batu(batu tak berapa besar) dan buat-buat bunyi halau kucing, tapi kucing tu macam rileks jer. Pastu malas pikir, terus start enjin kereta dan tekan-tekan minyak nak takutkan kucing tu. Tapi tak bergerak pulak.

Kucing Mati

Dengan perasaan ingin tahu, aku pun undurkan kereta. Kucing tu dah mati rupanya. Dah bersemut dan badan kucing tu dah keras. Bila aku angkat(tangan bersarung dengan plastik), badan kucing tu keras macam batu.

Kucing Mati

Perbualan singkat..

Aku : Mak, ada kucing mati(sambil cari plastik nak sarungkan kat tangan)

Mak : Kat mana?

Aku : Ada kat bawah kereta wira. Mak, kalau buang je kat sampah belakang boleh ke?

Mak : Eh, jangan! Tanam jer..

Ha, ini perbualan antara aku dan mak aku. Jadi aku pun amik keputusan dengan menanam bangkai kucing tu. Kesian jugak bila aku kata nak buang kat tong sampah. Sebabnya, aku terbayangkan bayi yang dibuang kat tong sampah terus aku tak jadi buang. Macam kejam lak walaupun ia hanya bangkai kucing. adesss

Kucing Mati

Disebabkan saiz kucing tu agak besar, jadi kene la aku korek besar dan dalam sikit. Dah agak-agak ok, aku pun letak bangkai kucing tu. Cuba korang bayangkan bila pasir itu menutup bangkai kucing macam tutup badan sendri..adess Sebab itu wujudnya entry ini Masih Adakah Hari Esok Untuk Kita? | Munasabah Diri masa aku tanam kucing sendiri.

Nota:
Walaupun bukan kucing sendiri tapi kesian tengok kucing tu mati



p/s:video orang yang bunuh kucing guna payung, tumit kasut tu memang bukan orang dah..hantu namanya tu..tak berperikemanusiaan langsung =.=

13 Responses so far.

  1. dah ajal kucing tu kan..
    manusia pun nanti akan pergi jugak...
    cuma tak tahu bila , bagaimana dan di mana...

  2. terbaik... :) so sweet lah u nie zack.. tapi mase ckp nak buang kat sampah itu tidak HAHAHA

  3. i tot taht was ur kucing. ehe

  4. ade x vdeo yg org bnuh kcg?? nk shared leh x??? nk tgk....=(((

  5. Naddia says:

    aaaa! siannye tgok die. cam comel je. cam nk picit2 je..cam baby je..sian!

  6. huhuhu..mmg ksian kan..
    xtau nape kucing mmg sgt sinonim dgn kemanjaan..dn sgt sinonim dgn manusia as pet...huhu

  7. Kalau kucing mati, mesti saya meraung macam anak kecil T_T

    http://magnoliapert.blogspot.com/

  8. cik Dil says:

    cian kucing tuu..
    ehh kat umahh sewa Dil ade sekor anak kucing..
    kaler oren..cumill sgt..Dil bg nama dia zombi..esotik kan..hehhe..tapi skrg mane ntah dia..dahh ilang.. T_T

  9. tsk tsk adoy jangan lah.. setiap kali kucing mati msti nak nanges. pecinta kucing niee!

  10. cimOt says:

    aku nanges..sensitip byk kalo bab kucing ni...

  11. hurrmmm, ksian kucing tu.. nasib baik la awk yg jmpe kucing tu.kalau "hantu" yang jumpa, msti die pijak2 je..

  12. Currently we have 2 cats, a male and female. A couple days ago, we had a female kitten wander in and we decided to keep her. At first they were both aggressive towards her (Hissing, biting, etc) but now only the male cat does that. I've noticed that our female cat follows the kitten around, plays with her, and constantly licks her. Is the female cat taking care of the kitten? We had her fixed, but could she still be acting as a mother too it? Thanks

  13. I am unable to take my cat to the vet at this point because the president gave my husbands job to foriegners and he had to take a job which pays 1/3 of what he was making and I am unable to aquire employment because all the good jobs are going overseas so it's helpful to know about home remedies.Have all home remedies for cat medical care extinct? Thanks

Share