Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

follower

Setuju dengan statement aku ni? Tak kesah la samada penyokong tersebut adalah follower atau silent reader, bila sesuatu topik itu membuatkan dia rasa nak sokong dia akan sokong. Respon balas dari penyokong sesebuah blog itu dapat menghangatkan entry blog tersebut.

Blog aku juga tak terkecuali. Penyokong ni tak semstinya ada pada blogger yang banyak follower jer, blogger yang tak banyak follower pun ada penyokongnya. Walaupun entry tu tak dapat diterima oleh sesetengah pihak, tapi masih ada yang menyokong.

Sebagai contoh : TAK SUKA DENGAN ITU INI DALAM BLOG MEREKA. Yang mengeluarkan pendapat itu akan ada yang menyokongnya, dan yang mempertahankan blog sendiri pun akan ada yang menyokongnya. Contoh lagi : BLOGGER INI MENIPU. Yang mendedahkan taktik penipuan itu kompem ada yang menyokongnya dan yang mempertahankan dia memang guna iframe pun akan ada yang menyokongnya.

Masing-masing ada pendapat yang berbeza. Selalunya yang akan ada ramai penyokongnya, mereka yang menyerlah di dunia blog. Siapa yang menyerlah tu? Tang ni kene tanya la penyokong blog, mereka yang lebih tahu siapa yang meyerlah. Bila sesuatu topik yang hangat antara blogger dengan blogger lain, kompem komen blog di dua-dua pihak rancak dengan penyokong yang menyokong entry.

Konsep mudah, tak suka tekan pangkah. Tak suka dengan entry aku ni pun boleh pangkah. Apa yang blogger tu ada dan buat untuk blog dia tu dah kira bagus. Kita yang tak pernah nak berjumpa dan tak berkenan dengan penyampaian dia tu tak perlu rasa bagus sangat nak meluahkan pendapat. Masing-masing dah rasa hebat dan popular dalam dunia blog untuk luahkan pendapat.

Dalam pemerhatian aku, topik panas dalam dunia blog adalah isu blogger dengan blogger. Yang ketara adalah buat entry yang menyebabkan blogger lain terasa. Apa isu tu? Nak tahu lebih lanjut, kene la rajin-rajin blogwalking yer..^^,



p/s:terasa tu ada la sikit, tak banyak sikit jer..betul, sikit jer terasa..esok lupa la kot..^^,

6 Responses so far.

  1. Mr.Eye says:

    hurm...
    aku sangat stuju dengan ko..
    seriously, memang takkan habis isu blogger dengan blogger.
    well~ people like to talk about people..
    sampai bile2 memang camtu.
    takkan dapat ubah dah aku rasa.. ;)

  2. LynnAiza says:

    yes,people like to talk about people..

  3. Mr Daha says:

    Ha3.. btul2, kena selalu blogwalking baru tahu isu semasa blogger. Ingt berita je ada isu semasa, dunia blog pn ada isu semasa gak. Ala, biasa la bro isu sesama blogger ni. takkan abes pnye. :)

  4. Tanpa Nama says:

    yes!i like this

  5. yup..betol3..sebab tue suke zack entry..entry ny je oke..

  6. Tanpa Nama says:

    mcm lah dunia ini hanya wujud BLOGGEr aje yg nak mengata pasal blogger lain...mmg sah la xde keje lain selain dr niat blogging tu hanyalah utk mengata n mnceritakan perihal blogger lain..

    btw, setuju dgn pndangan kamu Z:)

Share