Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,

cikgu | guru

Guru diberi tanggungjawab untuk mendidik anak bangsa. Guru diberi tanggungjawab untuk membimbing anak bangsa. Guru diberi tanggungjawab untuk memberi ilmu yang bermanfaat kepada anak bangsa. Guru diberi tanggungjawab untuk mengubah sikap anak-anak bangsa daripada buruk kepada yang lebih baik. Besar tanggungjawab seorang guru ni.

Dengan ilmu yang diberikan oleh guru, ramai anak didik bangsa berjaya ke pusat pengajian tinggi, menara gading, sampai ada anak didikan yang sambung belajar ke luar negara. Tapi kalau ada segelintir guru itu pula jadi perosak bangsa? Apa kes?

Kau nak rosakkan anak bangsa, kau dah lupa ke apa tanggungjawab kau? Kau dah mampu nak berjawap dengan tuhan? Kau nak rasa malu? Masa buat tu tak rasa malu pulak? Walaupun tak ada orang lain yang nampak, tapi sebenarnya ada yang NAMPAK.

Perbuatan kau sangat-sangat memalukan kepada rakan-rakan lain bergelar guru. Kerana kau, masayarakat akan ada yang pandang serong dengan guru. Ya!tak semua guru sebegitu tapi akan kene tempias bukan? Siapa yang malu? Rakan seperguruan malu? Sekolah dapat malu? Keluarga dapat malu? "Kerana NILA setitik, rosak SUSU sebelanga".

Sebelum apa-apa, sila baca sini Guru Cabul Pelajar Sebelum Rotan.(dah la kene cabol, kene rotan lagi)*kutakpahambetulla <--aku tiru trademark sapa tah



p/s:kalau dah gian sangat, kahwin jer..tu dah malu, mana nak taruk muka?sekian..

10 Responses so far.

  1. kalau awak maksudkan pasal guru di ampang tu, dia teraniaya
    biasalah cikgu disiplin mana ada students suka.
    dia tahu apa yg kena buat sebelum merotan students.
    kalau pelajar dalam keadaan tertekan masa dirotan, apa2 jadi lagi susah, tu tujuan dia merasa denyutan jantung pelajar tu.
    students yang dirotan pulak menokok nambah.siap heret ADUN bagai. ikot waras otak, tak kan lah seorang cikgu nak meraba depan 12 pelajar.
    kesian cikgu tu

  2. Gimi says:

    Ak pun x tahu mana yang salah? Sebab budak skang dah lain, tak macam ak dulu, baik je..hehe

    Cam setuju ngan Fatin Myaa

  3. gimi : kes ni dekat sekolah mak kitewww
    kehkehkeh
    sebab tu kita tau cerita

  4. @Fatin Myaa dekat dengan sekolah Fatin Myaa..adess


    kesimpulannya : dua-dua salah? >.<

  5. salah cikgu tu sebab nak rasa denyutan jantung, patut rasa denyutan nadi je

    salah budak2 tu sebab ponteng lepas tu nak tokok tambah & heret org politik

    salah surat khabar sebab sebarkan benda yang buat org pandang rendah dekat cikgu2

  6. @Fatin Myaa thankz for ur information..^_^

  7. sume salah..haha...tak tau mana satu yang betol...huhu...sian cikgu..salah student gk sape suh buat benda yg dilarang...erk..bukan monteng perhimpunan ke?

  8. cik pulau says:

    ooo.. macam tu kisahnya...
    papepun.. tak semua ckgu camtu..
    mybe ada tp segelintir..
    kerana nila setitik rosak susu sebelanga.. betul sgt dgn pepatah ni..

    first time singgah sini.. ^^,

  9. beratnya tanggungjawab ku NANTI!! huhuhu~

Share