Assalamualaikum dan salam sejahtera semua,



Tahniah kepada pengguna autoblogwalking, anda memang berhak dapat award ni. Sila amik dan letak kat blog. Buat sticky post pun boleh jugak. Kasi tayang besar-besar dan bagitaw semua bahawa anda telah dapat award khas dari blog aku ni. Sila terima dengan hati yang terbuka.

Bagi yang tak berapa paham macamana autoblogwalking ini berfungsi, sila baca ini terlebih dahulu..

Salam,

Lambat sket bole reply pasal isu-isu auto blogwalking ni, kat sini aku nak terangkan cara operasi aplikasi ni, dan nak tunjukkan kepada blogger2 kaki angguk ni apa sebenarnye mende ni..

Tolak tepi soal tipu menipu blogger pasal dorang sebagai pengguna dan aku bukanlah blogger, itu hak dorang nak wat cmne, aku sekadar memberi servis untuk menghantar mesej ke shoutbox orang dengan mudah. Semua ni untuk proses pembelajaran aku dalam language Java, dan hasilnya aku sharekan pada umum. Ada 6 aplikasi Java dalam ni dan tiada paksaan berlaku untuk menggunakan aplikasi yang terdapat dalam ni.

Dekat sini aku nak cerita teknikal atau cara operasi aplikasi auto blogwalking ni,

Tak sedap pulak biler ade orang cakap aplikasi ni tak beroperasi macam yang aku hebahkan, im not a scammer, aku take proud of my applications, berpuluh jam di habiskan masa untuk membuatnya tu tak termasuk bebulan2 masa aku amek masa nak belajar languagenye..

OK, aku tak pernah advertise benda yg aku tak hasilkan, kalo aku cakap ade traffik dekat nuffnang/feedjit tu, so maknenye adelah kecuali kalo nuffnang/feedjit/shoutbox dah ubah cara dia handle data dia..

So back to basic, ape itu web traffic?

Secara ringkas, web traffic tu berlaku apabila ada proses HTTP request berlaku antara browser dan server. Setiap gambar, iframe, javascript (kalau browser support javascript) atau apa sahaja element yang memerlukan HTTP request berlaku dikira traffic. Dan browser akan mentafsir segala HTTP response dan paparkan outputnye..

Ok, itu browser, kerja dier memang macam tu, dah di program secanggih itu..

Macam mana pulak aplikasi ni berfungsi?

First sekali, dia akan hantar HTTP request dekat blog yang ditarget, dan akan hantar GET request untuk dapatkan paparan laman. Setelah dapat, server ko akan log kan traffic yang berlaku dan aplikasi ni akan mencari shoutbox/nuffnang/feedjit untuk mula berinteraksi, tak macam browser yang mana dia auto reply dekat semua element. Dari situ datangnye kelajuan, sebab aplikasi ni dapat output pure text dan hanya mensasarkan benda-benda tertentu yang telah diprogramkan. Element lain dalam web tu di ignore.

First sekali masa aku develop mende ni, hanya ada shoutbox sahaja, takde nuffnang dan feedjit, mende2 ni di masukkan kemudian setelah ade orang mintak untuk upkan sekali traffic nuffnang blog yg dijerit tu. Nuffnang kira UV/Pageview dari javascript yang korang letak dekat website korang tu, dan dier akan save dalam database dia mengikut nuffnang_bid korang. Lebih kurang macam tu proses dia.

Begitu juga yang berlaku dekat feedjit dan shoutbox2..

Bila aku baca ade blogger cakap mende ni takde traffic, so mungkin sebab untuk semua element yang ada dalam blog tu, aplikasi ni ignore. Aplikasi ni hanya berinteraksi dengan benda2 yang aku mention dekat atas. So far sebab klik2, ayat2 tipu dalam shoutbox, itu semua takde kene mengena dengan cara aplikasi ni berfungsi. Kalo betul nak full interaction dgn semua, better surf macam biase..

So betulke aplikasi ni hantar UV dekat nuffnang? Ade bukti? Hem sekali lagi ditegaskan aku bukan scammer hehe spammer maybe? haha... Aku ambil masa yang lama nak buat nuffnang ni sebab nuffnang delay result UV sejam lewat kecuali paparan untuk rujukan pautan yang mana nuffnang paparkan terus tanpa delay. So kalo ko masuk pukul 2, pukul 3 lah baru leh tengok UV ko. Agak perit disitu ketika development, masa terbuang begitu sahaja.. kekeke

Sekian harap maklum, moga penerangan diatas dapat memberi sedikit sebanyak tentang cara operasi aplikasi ni, kalau ade yg salah boleh tolong betulkan pasal ilmu aku pon hanya setinggi kek pandan lapis apolo roca. Kalau tak paham tu buat2 je la paham pasal aku pon bukan reti nak mengarang, mengaturcara tu reti la sket2.. kekeke

artikel ini dicopy paste di sini http://abcdead.com/artikel-menarik/220-auto-blogwalking-bagaimana-ianya-berfungsi.html


Penjelasan aku mengenai artikel di atas

Ayat yang mudah untuk difahami bahawa shoutbox adalah sasaran utama pengguna autoblogwalking. Hanya letakkan beratus-ratus URL bloger, dan biarkan sistem autoblogwalking membuat kerjanya.

"aplikasi ni akan mencari shoutbox/nuffnang/feedjit untuk mula berinteraksi"

Berdasarkan statement kat atas, apakah pengguna autoblogwalking tahu apa maksud blogwalking? Basic je la ni bro, kalau follower dah beribu tak paham basic memang susah la. Blogwalking adalah kita singgah dari blog ke blog dan ke blog dan blog yang seterusnya. Senang bukan nak paham maksud blogwalking?

Yang guna aplikasi cari shoutbox ni apa cerita? Hanya cari shoutbox/nuffnang/feedjit? Habis tu apa guna blogger tu buat entry? Untuk hantu yang baca ker? Sistem ni ibarat merompak rumah orang guna jalan bawah tanah tapi tinggalkan jejak dalam rumah, sebab tu nuffnang tak detect sebagai UV. Orang masuk ikut pintu depan rumah, nak masuk rumah kene bagi salam dan ketuk pintu kan? Basic ni yer, aku ajar basic sekolah rendah ni. Harap faham.

"Senang cerita kalau dah tak singgah blog, tak ada la trafik kat nuff. Tak ada trafik kat nuff tak ada la data Unique Visitor(UV) dalam akaun nuffnang kita. "

Ada paham macamana penipuan autoblogwalking ni? Mereka hanya cari shoutbox sahaja. Blogwalking dengan cara yang betul, baru la trafik sama rata. Saling membalas singgah. Ini hanya menguntungkan sebelah pihak.

"slash mmg gempak pasal boleh buat bnda ni..respek ada gak org melayu pakar bab script camni..tp dalam bab blogwalking guna script, tu bukan blogwalking dah namanya..better tukar nama jadi scriptwalking je."

komen dari Jejaka Terhangat

"Berblog untuk naik kan traffic bek tak yah berblog..dah lari dari sangat dah niat nak berblog tu.."

komen dari Wan Hazel

no pageviews + UVs = no traffic...

nak-nak lagi bila ada perkataan ni..

"sebab aplikasi ni dapat output pure text dan hanya mensasarkan benda-benda tertentu yang telah diprogramkan. Element lain dalam web tu di ignore."

traffic and pageviews pekebendanya camtu??

Element2 lain di ignore??
Cuma tumpu kat shoutbox je?? hape mengong sangat tu??

kejujuran itu penting...kalau taknak blogwalking dengan jujur... malas n nak jimatkan masa.. baik tak payah jadi blogger la


komen dari Pendekar Berkuda

lihat semua komen ini di blog ini

Aku tak paham kenapa "dia" hanya copy paste dari admin sedangkan dia yang guna? Takkan sendiri tak reti nak cerita? Orang it mungkin cerita macamana sistem ni berfungsi tapi kalau dia seorang blogger, dia sepatutnya boleh cerita macamana aplikasi ni berfungsi. Apa kes men copy paste ni, patut la kat shoutbox sama jer ayat. Main copy paste je yer. Tahniah!sila amik award kat atas.

Nak tahu siapa lagi yang terlibat,KLIK SINI

Adakah ini mengaibkan? Habis tu pendedahan penipuan AC Mizal dari blogger tu mengaibkan jer? Penipuan kene didedahkan supaya tidak berlaku lagi dikalangan blogger. Ini la dia orang nak ada blog, dia pun nak ada blog. Lepastu nak naik cepat, nak trafik berdentum cepat, nak dapat duit nuff cepat, best yer dapat duit nuff dengan cara penipuan begini?

Akhir kata,

Bila dah dicop penipu tu tetap la menipu. Tak susah la nak minta maaf. Berblogwalking la dengan cara yang betul. Kau memberi harapan palsu dekat blogger baru. Tak perlu nak salahkan admin, ko yang guna dan ko la yang dicop menipu. Admin sendiri kata "sape nak pakai, pakai selagi ade". Jadi, tak perlu pakai/guna. Masih tak nak mengalah dan diri sendiri betul dengan cara autoblogwalking?

Cantik logo ni..=)






Cantik logo ni, aku amik kat blog Wan Hazel

Entry berkaitan,

Lindungi shoutmix di blog
Hentikan memberi harapan palsu kepada blogger baru

p/s:faham dulu maksud blogwalking dulu, baru cerita pasal blogwalking..sekian

18 Responses so far.

  1. Unknown says:

    Terbaik la bro~!! Muahahahahahaha~! Mantap betul~!

    aku sokong ang sejuta persen~! Sesiapa nak kondem tu silalah...

    Pendekar akan lanyak anda jadi macam pisang busuk~!

    Tak percaya?? Percayalah~!

  2. Unknown says:

    actually autoblogwalking ni mengarut...kita takkan belajar apa2

  3. @BeaN MorENo taw takpe, susah payah blogger buat entry..dia jejak shoutbox jer..apa kejadahnya..

  4. lagi satu tak adil..dia tak datang blog orang pon tapi nak orang datang blog dia..tu tak kira dia spam lagi shoutbox tu..tak caye dah orang2 singgah2 kat shoutbox nih..huhu,

  5. autoblogwalking memang kene banned!

  6. Ada jugak blogger yg tak baca entry..[sbb2 tertentu..]tapi sekurang2nya dia masih masuk kat blog..Kalau buat auta..ehh..autoblogwalking..tak berkenal-kenalan lah sesama blogger...kan..

  7. @Balqees Amanda jangan tak percaya semua, masih ada yang berblogwalking secara ikhlas atas sebab-sebab tertentu..=)

  8. @arep_lockermonth bagi seorang blogger, autoblogwalking ni memang tak patut digunakan..

  9. @Sharifah nor memang ada, memang tak dapat dinafikan..

  10. zirconia says:

    dah macam2 orang buat sekarang nie. niat asal tu penting kan.

  11. Ryehanna says:

    i hate those things on my shoutbox. nampak sgt bukan diorg dtg blog kita pn... rs nk buang je shoutbox tp syg cos kekadang kwn lame yg xde blog tinggal msg kat situ instead of komen (aku mmg xkisah pn xde org komen entry)

    mcmane nk block auto-blogwalking di shoutbox? ada idea?

  12. aku lama dah tak blogwalking..tapi aku tak pernah guna autoblogwalking...pandai la org buat benda ni..

  13. @zirconia semua niat berblogging tak ada, yang ada semua pikir nuff dan trafik saja..

  14. @Ryehanna hak masing-masing nak buang ke tak..=)

  15. @Azwan Azmi orang yang buat ni memang pandai, tapi perbuatan autoblogwalking ni tak boleh diterima dalam dunia blogging..

  16. babymia says:

    hak individu tu sndiri

  17. Zay says:

    interesting. useful for newbie macam saya ni. thank u zack! :D

Share