Salam kepada semua,



Pagi tadi aku menghantar mak ke tempat kerja dan adik ke sekolah(kelas tambahan). Sambil tu dengar la radio hotfm. Semasa tu slot info kat hotfm dan terkejut mendengar satu berita iaitu "planet X @ planet NIBIRU akan melanggar bumi adalah khabar angin". Pekebende planat X ni?

Planet X atau Planet Nibiru

Info ni pernah keluar dulu tapi dibangkitkan balik untuk menghangatkan suasana kot. Entah la. Banyak benda rupanya aku terlepas. Mengikut cerita yang dikatakan, planet X atau juga dikenali sebagai planet Nibiru akan melanggar Bumi pada tahun 2012. Patut la mereka cipta filem 2012, rupanya berdasarkan ini rupanya.

Planet X atau Planet Nibiru

Bayangkan maklumat mengenai planet X atau planet NIBIRU ini sampai dibincangkan dalam mesyuarat kabinet kot. Boleh tahan jugak yer. Dan kerajaan telah mengesahkan bahawa khabar angin mengenai planet X atau planet Nibiru akan melanggar Bumi adalah tidak benar.

Boleh baca disini

kosmo
berita harian

Apapun benar atau tidak, hanya DIA(ALLAH) sahaja yang mengetahui bilakah hari kiamat berlaku. Yang perlu kita pikirkan sekarang adalah adakah amal kita sudah cukup untuk meninggalkan dunia ini dengan bertemu dengan-NYA? Manusia dah makin lalai dan termasuk lah aku. Bersediakah kita semua untuk menghadapi hari kemusnahan yang sebenar-benarnya? Renung-renungkan...







p/s:Renung-renungkan...

14 Responses so far.

  1. fairus says:

    Khiamat hanya diketahui oleh Allah sahaja.. Ini rekaan manusia. Tetapi sebagai muslim, kita harus sentiasa tunduk kepada perintahNya..

  2. ezany says:

    kena standby buat kapal camni.. nak nyorok dlm tu.. kui3..

  3. lagenda kodok hijau says:

    itu planet putera katak sebab itu dia biru kahkah

  4. tia says:

    seram sejuk je bace neh! haishhh~
    wallahualam :)

  5. kita merancang n meramal...
    tp kebenarannya ttp tersembunyi...
    hanya akan diketahui bila tiba masanya...

  6. zirconia says:

    kita kena sentiasa bersedia sebab Allah Maha Mengetahui segalanya.

  7. ZE says:

    hanya-DIA yang tahu..=)

  8. ZE says:

    movie 2012 tu mengarut jer..=)

  9. ZE says:

    wallahualam..=)

  10. ZE says:

    hanya-DIA yang tahu..=)

  11. Tanpa Nama says:

    bedal ko fikir aku percaya ke allah je yang tahu bodoh babi pukimak lancau

  12. Tanpa Nama says:

    rekaan semata-mata!!!!!!!!!!

Share