Salam kepada semua,



Inilah manusia, bila dah tak ada kerja nak buat. Bila menang kutuknya bukan main lagi, bila kalah semua nak diungkit-ungkit. Seperti entry sebelum ini, dikatakan laman web Upin & Ipin antara yang telah dihack dan dikatakan laman web RTM tidak terkecuali.

Upin dan Ipin

Sekarang boikot Indonesia terhadap Malaysia semakin hangat. Lagi hangat dari goreng pisang panas..hehe Antara yang diboikot adalah cerita Upin dan Ipin. Yela, Upin Ipin kan dari Malaysia. Dan dikatakan Upin Ipin tiru katu mereka??Katun apa yer??



Si Unyil adalah katun boneka yang terkenal di Indonesia ketika dahulu. Malas nak cerita lebih, korang tengok video ni kalo nak tahu macamana katun boneka Si Unyil ni.

Video Si Unyil di youtube

Kita tiru ke?sama ke guna 3D dengan guna patung boneka?Kita punya lagi menarik la. Kiut pun lagi kiut. Comel pun lagi comel..hehe Kalau katun pun nak jadi mangsa keadaan, tak taw nak kata apa la. Yang penting kita bagi sokongan penuh kepada skuad "harimau Malaya".








p/s:aku mungkin tak dapat tengok siaran langsung sebab nenek baru "tiada"..al-fatihah

8 Responses so far.

  1. Sya Mimi18 says:

    aha...don't worry about that...sy pernah ke bndung indon..yg pastinya diorang suka sangat ngan upin ipin ni....itu memng favorite citer toon diorang..satu informasi psl cerita cina ke jepun ke kt tempt ni suara pelakonnya pun ditukar indon..klau dengar klaka sikitlah.

  2. Nasuhafatin says:

    hhuhu,..
    biasa r,..
    org klu dah tak suka,.
    mcm2 r cite,..
    =)

  3. Syukridiving123 says:

    takziah di ucapkan atas kematian nenek anda..

    manusie memang camtu...suke mengungkit..

  4. zirconia says:

    nenek dah tak ada ZE?? salam takziah utk anda dan keluarga.

  5. ZE says:

    yang asli punya suara lagi comel..=)

  6. ZE says:

    dengki sangat dah dengan pencapaian Malaysia..

  7. ZE says:

    thankz zuzu..huhu

Share