Salam kepada semua,



Mesti ramai yang tahu dan tak mustahil ada yang tak tahu. Kali ini aku nak kongsikan proton keluaran terbaru yang lain dari yang lain. Mungkin dari segi rekabentuknya lebih kurang sama tetapi yang menariknya nama-nama kereta tersebut diambil dari 5 nama pahlawan melayu lagenda.

pahlawan

5 pahlawan yang terpilih adalah tuah, jebat, lekir, lekiu dan kasturi. Model proton kali ini boleh dikategorikan sebagai "Proton Pahlawan". Memang menyerlah rekabentuk kereta tapi lagi menyerlah bila dikalerkan dengan warna putih. Tapi aku lagi suka kalau dikalerkan dengan warna hitam..hehe

Proton Tuah

proton tuah

proton tuah

Proton Jebat

proton jebat

proton jebat

Proton Lekir

proton lekir

proton lekir

Proton Lekiu

proton lekir

proton lekir

Proton Kasturi

proton kasturi

proton kasturi

Antara kelima-lima model di atas, yang mana korang paling minat? Tak dapat dinafikan Proton Lekir akan dipandang terlebih dahulu sebab bentuk tersebut belum lagi dikeluarkan oleh proton kan?

Proton Inspira

Semalam aku pergi PC Fair di Stadium Indera Mulia , ternampak la pulak pameran Proton Inspira . Apa lagi, kene la cuba masuk nak rasa macamana duduk dalam kereta kembar Mitsubitshi. Orang kata kalau tak dapat beli, dapat naik sekali pun jadi la. Nanti tak ada la kempunan sangat..keke






gambar credit to amazingnara.com





p/s:tergugat duit poket kalau tengok kereta cantik-cantik ni..=)

14 Responses so far.

  1. .copie says:

    nak tuah..
    cun gak..
    huhu..

  2. Blur says:

    proton lekir tue bukan ke kete lotus??? wah lame x tengok gamba cite silat lagenda...

  3. zirconia says:

    wow, menariklah nama kereta nie. lekir memang dahsyat kalau proton keluarkan. best ke naik inspira?

  4. aida says:

    smart r kete2 sekelian ni.kaler pun cun.ni rasa cam nak beli semua nih!!

  5. ZE says:

    beli jer, xder org nak halang..=)

  6. ZE says:

    memang proton keluarkan proton lekir ni..ini betul2, bukan main2 yer..hehe
    sedap gak la bila duduk..stereng dia agak baik punya..tapi aksesori tengah kurg menarik..adeih

  7. ZE says:

    itu lotus tapi lekir versi malaysia punya..=)

  8. ZE says:

    sama la kita..=)

  9. ZE says:

    amik la, free jek..=)

  10. Amny says:

    wah.. kenapa tak letak harga keta tu sekali? =)

  11. ZE says:

    masa ni tak taw harga lagi..

  12. Tanpa Nama says:

    show saje ke nie????
    bila nak keluar di pasaran...
    setakat nak tunjuk baik tak payah.

  13. hope orang malaysia support la kereta proton kita ni ye.. bangga la sikit.. jgn dok pertikai je..

Share