Salam kepada semua,



Hari ini(jumaat) nasib baik cuti, dapat la rehatkan otak yang telah bekerja(berfikir) siang malam pagi petang menghadapi peperiksaan akhir . Tinggal lagi 1 kertas hari isnin. Dah 2 hari tidur tak cukup dan semalam aku tidur dengan lena. Bangun pun rasa segar je semacam. Pening kat kepala pun dah reda. Apa kene mengena dengan foging lak ni? =P

Semburan asap (foging)

Ada sebab kenapa aku tak suka gejala-gejala semasa peperiksaan . Sebabnya ialah aku menghadapi peperiksaan dengan keadaan tidak sihat. Memang tak suka!Tak ada orang yang suka sakit lebih-lebih lagi nak jawap peperiksaan. Tapi dah kene, redha je la.

Bukan aku sorang je sakit, boleh dikatakan ramai jugak yang sakit. Boleh dikatakan separuh budak kelas dapat selesema, batuk, demam dan macam-macam lagi. Baru-baru ni wakil kelas(ketua kelas) disyaki h1n1 tapi dah keluar hospital minggu lepas. Mungkin sebab banyak aduan, kerja-kerja fogging telah dilakukan di sekitar ampang dan taman cempaka(yang aku taw).

Semburan asap (foging)

Masa ni aku baru balik dari study group kat mamak, terkejut jugak la sebab ternampak asap tebal sangat. Ingatkan berlaku kebakaran, rupanya asap dari kerja-kerja fogging. Nasib baik sempat angkat baju dijemuran, kalau tak kene basuh balik.

Semburan asap (foging)

Semburan asap (foging)

Semua penghuni kene keluar rumah sebab mereka fogging asap tu memang masuk dalam rumah. Siapa yang sanggup tahan dengan asap tu, memang semua keluar rumah.

Semburan asap (foging)

Semburan asap (foging)

Semburan asap (foging)

Semburan asap (foging)

Berkepul-kepul asap yang ada dalam rumah sewa aku..Kalau masuk pun tak nampak isi rumah, nampak asap jer..hehe

Semburan asap (foging)

Pencemaran udara..=P



Bagi aku, lebih baik kita keluar dari duduk sedut asap fogging tu. Itu bukan sebarang asap. Tah apa bahan kimia yang ada dalam asap tu pun kita tak tahu. Jika ada makanan yang lupa nak tutup, lebih baik dibuang terus. Jangan sesekali memakannya, beracun kot. Pakaian yang lupa nak simpan diampaian pun kene basuh balik. Kompem mesti melekat asap-asap fogging kat pakaian tu. Nanti boleh berlaku sesuatu kat kulit lak. Berlaku apa itu tak taw la kan. Mencegah sebelum berlaku apa-apa. Akhir sekali, sila jaga kesihatan yer..=)







p/s:harap maaf, blog sedang diubahsuai..jika sekejap berubah itu, sekejap berubah ini faham-faham la yer..(^_^)

21 Responses so far.

  1. aYaz says:

    dulu kat kawasan kolej aku pun selalu fogging,
    khuatir nyamuk2 mengganas dan sebabkan penyakit kpd student2..

  2. aimi-san says:

    huahua slalu klu ade kes demam denggi baru nak wat fogging ni~ standard r.. =)

  3. kwsan rumah sy pun selalu kena fogging..
    selalunya hari rabu la..

  4. mencik nyaaaaaaaaaaamuk. huu

  5. mencik nyaaaaaaaaaaamuk. huu

  6. kwsan rumah sy pun selalu kena fogging..
    selalunya hari rabu la..

  7. ZE says:

    tapi nyamuk suka kat aqilah, macamana tu? =P

  8. ZE says:

    kenapa hari rabu? hehe..

  9. ZE says:

    bila ada kes je la, tak ada kes buat bodoh jer..=)

  10. ZE says:

    sebelum nyamuk mengganas, kita kene mengganas hapuskan tempat pembiakan nyamuk terlenih dahulu..=P

  11. hidayah says:

    spray pon bukan slalu.

  12. Neorul87 says:

    WAAAAAAAA TUTUP HIDUNG !

    SUSAH WOH NAK KOMEN SINI
    www.silampuneon.com

  13. zirconia says:

    ZE duduk tmn cempaka ye.

  14. Shakila_amer says:

    sme2 kte huhuhu
    bru nk lelap mata,skali membe jerit suh kua..hampeh toi..
    cm kenal je pics dr umh spe yer?huhuhuh

  15. Fina says:

    nak cuba try test komen.... ha! boleh pon... yess! rupe2nye tak nampak perkataan 'link to your website. hehehe....

    hahaha... aku pon tgh musim exm ni. teringat dulu penah terperangkap dalam tandas mase kat MRSM Serting. Ada pertandingan time tu., tak tahu ada fogging. Aku lak batu lepas mandi. paham2 je la cammana org pompuan g mandi. pastu.....

    (bersambung dalam blog eLLow!)

    panjang kot cerita ni. Kalau crita kat sini dah jadi macam blog aku lak. huhuhu...

  16. Fina says:

    Ni entrynya. http://fina354.blogspot.com/2010/11/kisah-aku-dan-fogging-menangis.html

  17. ZE says:

    tinggal paper hari isnin jer..=)

  18. ZE says:

    kantoi di situ..keke

  19. ZE says:

    sambung jangan tak sambung..hehe

  20. ZE says:

    jangan buat-buat tak kenal yer..=)

  21. missblurry says:

    perg best..final exam tinggal sikit je paper

Share