Salam kepada semua,


Perlawanan pukul 2.30 pagi nanti(rabu) akan berlangsung perlawanan separuh akhir antara pasukan Belanda dengan pasukan Uruguay. Setelah berhempas pulas akhirnya lagi 8 pasukan yang akan berebut peluang untuk menjadi pasukan yang menjuarai Piala Dunia 2010.






Uruguay layak ke pusingan seterusnya walaupun perlawanan terakhir dengan Ghana hanya berkesudahan dengan penalti. Walaupun Uruguay layak ke pusingan seterusnya, Uruguay bukan la bukan pasukan pilihan juara. Bukan pilihan pun, dapat ke pusingan seterusnya berbanding pasukan yang lain dah tersungkur awal..=)

Belanda + Uruguay


Walaupun Belanda dikatakan menang nasib 2-1 ke atas Brazil, tapi Belanda mampu untuk ke pusingan seterusnya. Serangan balas Belanda pun agak tak menarik. Yang menarik adalah Pelakon Terbaik Piala Dunia iaitu Arjen Robben(gambar) yang dikatakan sering berlakon jatuh. Tapi tak mengapa, kita tengok macamana persembahan pasukan Belanda nanti melawan pasukan Uruguay.









Bola itu bulat, macam-macam boleh berlaku?Adakah Uruguay akan menang?




kita tunggu dan lihat..=P







p/s: tak mampu nak tengok bola..kelas pukul8 pagi tu..adess

6 Responses so far.

  1. sebab holland dah kalahkan brazil aku berterima kasih.wakakaka.... Go holland go! :P

  2. zairie says:

    sokong uruguay..!!!!! :D

  3. belanda menang.....
    go go belanda...
    =)

  4. aimee says:

    go belanda!! hahaha=]

Share