Salam kepada semua,


Adamaya di Slot Akasia tv3. Mesti ramai yang dah tengok cerita Adamaya ni kan? Ok, cerita Adamaya ditayang pada 14 April 2010(dah lama habis dah). Sewaktu cerita Adamaya ni hangat dipertontonkan, aku tak tengok pun. Sampai ke episod akhir aku tak tengok. Apa yang sedang meracun fikiran budak-budak rumah sewa aku pun aku tak tahu kenapa la dieorang tengok cerita Adamaya.

Adamaya

Dah tu tak tengok?Ada apa dengan cerita Adamaya ni???




Ok, yang sebenarnya aku baru jer tengok cerita ni minggu lepas. Aku dah khatam dah pun semua episod Adamaya tu. Disebabkan kes broadband aku hilang, aku pun bosan tak taw nak buat apa. Tetiba terniat nak tengok balik cerita Adamaya ni. Lepastu terniat nak buat entry ni. Pastu jumpa dah broadband ni..=P

Selepas aku tengok cerita Adamaya ni baru aku taw kenapa budak rumah sewa dah macam kene racun menunggu cerita Adamaya ni setiap petang. Ok, cerita dia memang menarik sebab ada si gadis Maya dan si jejaka Adam.


Adamaya

Sebab ramai dah tahu aku tak nak cerita panjang sinopsis Adamaya ni. Cerita dia Adam dan Maya disatukan(berkahwin) atas kehendak keluarga dan kekasih Maya iaitu Dani cuba untuk merampas balik kekasihnya Maya dari pangkuan Adam. Noktah! Pendek je kan sinopsis aku ni..hehe

Adam

Ok, ini Adam iaitu watak utama cerita Adamaya. Watak yang dilakonkan agak berkesan dan berjaya. Ciri-ciri yang dipersembahkan adalah Adam ini seorang yang bertanggungjawab, sentiasa tenang, tidak terlalu mengikut perasaan sangat dan agak berjaya dalam hidup dia. Sesuai la pelakon dengan watak yang diberikan.

Maya

Ini watak utama bagi perempuan iaitu Maya. Ok, ramai dah kenal tak perlu la detail sangatkan. Watak yang dimainkan ialah seorang isteri yang menderhaka, sengaja meruntuhkan rumah tangga sendiri, pada mulanya benci kepada suami tetapi akhirnya sayang juga kepada adam. Serius, Lisa memang cantik..hehe

Dani

Dani seorang yang tergila-gilakan Maya dan sanggup mengabaikan orang sekelilingnya kerana Maya walaupun Maya sudah bersuami. Tidak bertanggungjawab langsung. Walaupun Dani ni watak jahat, tapi watak yang dibawa memang menarik dan berkesan. Lebih-lebih lagi digandingkan dengan Mika. Seorang yang hanya mengikut kata Dani tapi akhirnya dia meninggalkan Dani bersendirian. Gabungan kedua-dua watak ni memang menarik.


Amani

Ok, watak Amani ni memang terbaik dari semua segi lakonan. Pergh!geram aku tengok budak ni..hehe Suara budak Nia ni memang comel seperti muka nya yang comel..=P


Ok, tak sedar aku dah cerita terlalu panjang. Akhir cerita rumah tangga Adam + Maya selamat dari penceraian dan gangguan si angau, Dani. Tamat dah aku merapu...















p/s: orang dah lama layan la, aku baru nak layan..ketinggalan betul..

10 Responses so far.

  1. wahidah says:

    hahaha..sama la..dua hari ne dok layan citer ne..tp still tk hbs lg...mmg sempoi n gelak sorang2 la kan..tp motif citer ne best gk...salute adam..sbr je..ayat yg berkesan dlm hati ne..

    sya dah jd suami awk,jd sama ada awk cinta sya atau tak sya akan jalankan amanah yg parents awk bg pd sya..

    ader ke lelaki mcm ne zaman skrang ne??? hehehe..ade rsnya tp bole bilang ngan jari kot..

  2. kambenghitam says:

    zack! lama dh cerita ni. awk x rasa feel mcm sy rasa. tunggu tiap episod hari2. =p sanggup

  3. Ct_ernee says:

    hahaha..mmh ketiggalan betui laaa....
    cite ni mmg best....
    aku tak penah missed....

  4. ZE says:

    ada tapi kene pandai cari la..=)

  5. ZE says:

    saya tak sanggup..huhu..bila abes 1 episode keinginan nak sambung terus ke episode 2 tu tunggi..hehe

  6. ZE says:

    memang best..=)

  7. adeQ says:

    ehh.. cite ni best.. :D

  8. Nisa says:

    KAHKAH. serius memang besh cite tu. masa cite tu tengah hangat, kat entry saya paling banyak kisah adamaya ni. amani tu, hattoiii sangat kecomelan oke.


    pastu yang dani tu, siap ada facebook, kami benci dani adamaya sepenuh jiwa.! KAHKAH! gila ah masa tu. cite ni agak berhantu la masa tu. cis cis

  9. Shakila says:

    br kau tawu cite ni besz aki huhu

  10. Tanpa Nama says:

    After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your zack-hacker.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

    Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

    = = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

    In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

    Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
    day!!

    And all it took was 10 minutes to set up and run.

    But how does it work??

    You just configure the system, click the mouse button a few
    times, activate the software, copy and paste a few links and
    you're done!!

    Click the link BELOW as you're about to witness a software that
    could be a MAJOR turning point to your success.

    = = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

Share